Keuruun Asunnalla sijaitsevan Vehkomäen tilan historia ulottuu 1700-luvun alkuun saakka. Tilalla on viljelty pellavaa ja kasvatettu lampaita menestyksekkäästi. Nykyinen emäntä Paula Vehkomäki on jatkanut perinteitä, mutta tuonut myös jatkuvasti uusia tuulia tilan toimintaan.
Vehkomäki otti Vehkomäen tilan haltuunsa1990-luvun lopulla ja aloitti luomuviljelijänä. Tila toimi maatilamatkailukohteena ja erilaisten käsityökurssien järjestämispaikkana. Tilalla oli lampaiden lisäksi muitakin eläimiä ja kesäisin matkailijoille tarjottiin majoitusta.
Lammasta on tilalla hyödynnetty monipuolisesti. Vehkomäen tilalta on myyty suoramyyntinä lammassäilykettä, lampaanlihaa, villalankoja, lampaantaljoja ja lammasliivejä. Vehkomäki oli edelläkävijä lihan suoramyynnissä ja toimitti ensimmäisten joukossa lihaa suoraan kauppoihin. Näin yrittäjä sai itselleen paremman tuoton.
Vehkomäen innovatiivisuus näkyy kaikessa hänen toiminnassaan. Lammasliivien lisäksi hän alkoi valmistaa maalattuja turkiksia, joiden maalaustekniikan hän kehitti itse. Maalatut turkikset toivat Vehkomäelle näkyvyyttä televisioesiintymisten ja kansainvälisten messujen muodossa. Vehkomäen turkisvaatteita on käytetty jopa elokuvan puvustuksessa. Suomen Käsityön museossa järjestettiin turkistuotteita esittelevä näyttely.
2000-luvun alussa Vehkomäki myi lammastuotteitaan tyttärensä kanssa Keuruun Matkailukeskus Kamanassa. Kolmen vuoden jälkeen kaupankäynti hiipui ja myymälätoiminta siirrettiin Vehkomäen tilan yhteyteen. Kesämyymälän yhteyteen perustettiin matkailijoille kahvitus- ja ruokailutila.
Nykyisin Vehkomäen tuotanto painottuu pellavavaatteisiin, joiden valmistus alkoi niin ikään 2000-luvun alussa. Ensimmäiset vaatteet syntyivät yrittäjän omaan käyttöön ja vauhtia vaatteiden valmistukseen toi vuonna 2002 Jyväskylässä käynnissä ollut vaatetusalan hanke. Vehkomäkeä kannustettiin messuille esittelemään tuotteitaan ja Helsingin messuilla hän saikin erinomaisen vastaanoton. Into pellavavaatteiden valmistukseen ja myyntiin kasvoi entisestään.
Vaatteita myydään erilaisten markkinoiden, tapahtumien ja messujen yhteydessä. Vehkomäellä on myös verkkokauppa. Vanhasta ikkunanpuitteesta innoituksensa saanut Ristikko-mallisto on vuodesta toiseen ollut Vehkomäen suosituin mallisto ja sitä myydään pääasiassa juhlakäyttöön. Ristikko-malli on rekisteröity ja tuotesuojattu.
Vaatteiden suunnittelussa Vehkomäki korostaa asiakaslähtöisyyttä. Hän kuuntelee asiakkaiden palautetta ja toiveita. Vaatteissa on alusta alkaen ollut tärkeätä niiden muunneltavuus ja monikäyttöisyys. Vaatekappaleita yhdistelemällä ja muuntelemalla saa asun sekä arkeen että juhlaan. Tärkein vaihe kaavojen muokkaamisessa on saada asusta eri vartalotyypeille istuva.
Vehkomäen tilalla on kasvatettu suomenlampaita. Vuonna 2014 tilalla oli 122 emolammasta karitsoineen. Luomulihan lisäksi tila tuottaa luomukananmunia sekä lampaanvillaa ja vuotia. Vehkomäki on kuitenkin luopumassa luomusta ja ylipäätään tilanpidosta. Hän kokee antaneensa oman panoksensa tilan historiaan ja hänen suunnitelmissaan on mahdollisesti siirtää tila tyttärensä hoidettavaksi.
Yritystoimintaa Vehkomäki aikoo jatkaa ja pursuaa ideoita. Hän toivoo uusia yhteistyökumppaneita aloittaakseen sisustustekstiilien suunnittelun. Vaatevalikoimaa hän toivoo voivansa laajentaa työvaatteiden suuntaan. Tilasta luopumisen jälkeen hän näkee itsensä myymälänpitäjänä Etelä-Suomessa. Sitä ennen hänellä kuitenkin on ajatuksena ottaa taas viljelyyn pellavaa ja mahdollisesti nokkosta. Nokkonen voisi olla nouseva trendi.